söndag 26 augusti 2012

Tävlingskänslor

Har aldrig tävlat någon riktigt gång inom ridningen. Tro det eller ej, men här hemma hos mig, i mitt rum kan man endast se två rosetter. En ifrån en clearround hoppning på 40cm och en ifrån ett ridläger. Känns lite tomt, men jag har ju bara ridit i 2 år så det kanske inte är så konstigt. Eller? Känner mig lite osäker när det gäller att tävla inom hoppningen. Inte för att jag känner mig otrygg på hästryggen, nej utan vad åskådarna ska tycka om min ridning. Men jag menar, om jag vill bli bättre inom ridningen så får jag ta och sluta tänka på sådant och skriva upp mig som deltagare på en klubbhoppning. Om jag nu skulle haft grönt kort inom hoppningen och en häst så skulle jag själv klart åka ut och tävla lokalt. Känner mig nästan tryggare på bortaplan. 
Men om jag nu tar i akt och tävlar på hemmaplan kommer jag nog snart känna mig ur trygg på hemmaplan.
Kram, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar