söndag 5 augusti 2012

Min utveckling inom ridningen

 Känner att jag har utvecklats GRYMT mycket inom ridningen. Från att vara rädd för att galoppera till att nu tycka att det inte är något problem med det. Från att inte våga hoppa högt till att nu vilja hoppa högt. Från att inte våga sadla vissa hästar till att nu klara av dem hur bra som helst.
Har även lärt mig jätte mycket om hur en häst ska skötas, och vad som krävs utav en hästägare för att hästen ska må bra och trivas. Men jag har så mycket kvar och lära. 
Har fått så himla många erbjudanden till att få öva på min ridning och har även lärt mig mycket nya saker på köpet. Håller på att lära mig skänkelvikningar och det går faktiskt bra, hihi. En bit på vägen är jag i alla fall.
Har även fått respons ifrån personer, tjejer som killar, vad jag kan göra för att fin slipa min ridning ännu en aning. 
Är sjukt taggad till ridningen börjar, kan knappt vänta tills det är dags igen. Vill lära mig nya saker! Men jag får stå ut i någon vecka till.
Hur går det för er med ridningen? Har ni lärt er någon ny sak? Vad vill du öva mer på?
Kommentera :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar